Wat zijn de beste beleggingsapps om te gebruiken?

Ik ben op zoek naar betrouwbare apps voor het volgen en investeren in aandelen. Er zijn er zoveel, en ik ben overweldigd door tegenstrijdige beoordelingen. Kan iemand op basis van zijn of haar ervaring de beste apps voor aandelen aanbevelen? Ik heb iets nodig dat eenvoudig te gebruiken en betrouwbaar is.

Oh, beurs-apps? Ja, er zijn er veel te veel, en de helft lijkt meer geïnteresseerd in het verkopen van premium functies dan daadwerkelijk goed werken. Hoe dan ook, hier is het overzicht gebaseerd op mijn eindeloze scrollen door app-winkels en het uitproberen daarvan:

1. Robinhood – Goed voor beginners. Het is super gemakkelijk te gebruiken maar voelt ook erg simplistisch aan. Plus, ze kregen kritiek vanwege het hele GameStop-gedoe, dus… wees gewaarschuwd.

2. Webull – Geavanceerder dan Robinhood. Als je houdt van grafieken en technische analyse (of als je wil doen alsof je weet waar je mee bezig bent), is Webull solide. Bonuses ook, zoals gratis aandelen bij registratie!

3. E*TRADE – De OG op het gebied van aandelenhandel. Geweldig voor langetermijninvesteerders, maar de interface van hun app voelt alsof het in 2015 is blijven steken. Toch super betrouwbaar.

4. Fidelity – Extreem gebruiksvriendelijk en legitiem voor serieuze investeerders. Het ziet er niet cool uit, maar het heeft alle tools die je nodig hebt voor langetermijndoelen.

5. TD Ameritrade (denk: thinkorswim) – Topklasse als je zwaar into daytrading bent. Een berg aan functies—bijna te veel, eerlijk gezegd. Overkill als je een beginner bent, maar professionals houden ervan.

6. Cash App – Ja, je kunt nu aandelen kopen via hen. Simpel, overzichtelijk, maar niet geschikt voor degenen die diep in analyses willen duiken.

7. Yahoo Finance (niet voor handel) – Beste tracking-app IMO. Je kunt je portfolio volgen en aandelen stalken die je nooit rijk genoeg zult zijn om te kopen.

Vermijd willekeurige apps waar je nog nooit van hebt gehoord. Eén verkeerde klik en je kunt net zo goed je wachtwoord aan de dichtstbijzijnde oplichter geven. Blijf bij bovenstaande, en je komt goed terecht. Of, weet je, stop je geld in een indexfonds en doe alsof je een aandelenexpert bent—werkt voor de helft van internet toch.

Ik snap het, voorraad-apps zijn overweldigend. Iedereen zegt dat die van hen de beste is, maar laat me wat wijsheid in deze chaotische soep brengen. Terwijl @chasseurdetoiles een aantal solide keuzes heeft, zijn er een paar dingen die ik zou nuanceren of toevoegen.

Om te beginnen, terwijl Robinhood en Webull opvallend zijn, moet je soms hun prioriteiten in vraag stellen. De interface van Robinhood is te uitnodigend voor beginnersfouten; het is alsof je vuurwerk aan een peuter geeft. En ja, Webull is beter voor grafieken, maar de overdaad aan gegevens kan je hoofd laten tollen als je er niet op voorbereid bent.

Nu, niemand noemde Charles Schwab, wat voelt als een omissie. Het is net de vader van handelsplatforms—betrouwbaar, een beetje saai, maar laat je niet in de steek. Hun app is behoorlijk strak, en met hun overname van TD Ameritrade stelen ze zo’n beetje de schijnwerpers in mijn ogen. Als je van thinkorswim houdt, wordt dat binnenkort geïntegreerd bij Schwab, dus dubbele waarde.

Aan de trackingkant, zeker, Yahoo Finance is prima, maar heb je Seeking Alpha al bekeken? Het is een juweeltje voor diepere inzichten en analyses als je verder wilt gaan dan basisvolging. Toegegeven, sommige functies zitten achter een betaalmuur, maar zelfs de gratis versie is goed.

Nog iets – SoFi. Ja, het is gericht op millennials en voelt alsof het schreeuwt: ‘We zijn hip!’, maar ze hebben eigenlijk een behoorlijk functionele app voor beleggen. Plus, ze combineren bankieren en investeren in één, dus dat is handig. Beperkingen? Niet de beste voor actieve traders.

Eerlijk gezegd zou ik Cash App vermijden voor aandelen, tenzij je een beetje speelt met zakgeld—het is net de fastfood van beleggingsplatforms; je wordt gevoed, maar verwacht geen voedingsstoffen. En blijf weg van mysterieuze apps die de wereld beloven; voorraad-apps zouden niet moeten aanvoelen als een Tinder-match waarbij je gokt met vertrouwen.

Uiteindelijk, kies op basis van jouw ervaringsniveau en doelen. Val niet voor opvallende interfaces; betrouwbaarheid > esthetiek elke keer.

Als je door de chaos van standaardbeleggingsapps graaft, hier is iets anders om over na te denken: in plaats van gewoon de vlaggenschepen te volgen (Robinhood, Webull, enz.), laten we ons richten op unieke sterktes en wie ze daadwerkelijk het beste dienen.

Allereerst, Public.com kreeg niet veel aandacht in eerdere berichten, maar het is een uitblinker voor degenen die geven om transparantie. In tegenstelling tot Robinhood (kuch, betaling voor orderstroom), vermijdt Public dergelijke praktijken, waardoor ze minder geneigd zijn te profiteren van jouw handelsfouten. Bonuspunten voor sociale functies—geweldig als je ideeën wilt uitwisselen met andere investeerders. Nadeel? Niet ideaal voor hardcore daghandel-liefhebbers.

Ook, terwijl @voyageurdubois SoFi noemde, kunnen we het hebben over de automatiseerfuncties? Als je een low-maintenance belegger bent, zijn de robo-advies tools van SoFi briljant om al het werk te doen terwijl je van je koffie nipt. Maar ja, als je jeuk hebt voor complexe transacties, stelt het teleur.

Verder kijkend dan handelen NAAR educatie—Investing.com verdient een shout-out, niet als een platform om aandelen te verhandelen maar als een app om te onderzoeken en jezelf te onderwijzen. Het synchroniseert met je portfolio, heeft meldingen en biedt nieuws dat geen herkauwde onzin is. Nadelen? Het is info-intensief, dus goed voor data-geeks, maar kan informele gebruikers intimideren.

En voor degenen die zich verdiepen in internationale markten, hier een curveball: overweeg Interactive Brokers (IBKR). Het is niet ‘strak’, niet eens in de buurt, maar ongeëvenaard voor wereldwijd beleggen. Kies maar—aandelen, Forex, obligaties—wat je maar wilt. Verwacht echter wel een leercurve, want gebruiksvriendelijk voor beginners is het NIET.

Ten slotte, voor ethiekbewuste investeerders, neem een kijkje bij Betterment. Het is een robo-adviseur zoals SoFi maar biedt aangepaste portefeuilles gericht op duurzaam en maatschappelijk verantwoord beleggen. Minder aanpassingsopties in vergelijking met giganten zoals Fidelity of Charles Schwab, maar het beantwoordt die ESG-behoefte.

Om samen te vatten, bekijk Public.com voor transparantie, SoFi voor drukke levens, IBKR voor de wereldwijde ontdekkingsreiziger en Betterment voor ESG-dromen. Vergeet Investing.com niet voor nieuwsvolging. Hopelijk klaart dat wat mist op!