Hvad er de bedste aktieapps at bruge?

Jeg har prøvet at finde pålidelige apps til at spore og investere i aktier. Der er så mange derude, og jeg er overvældet af modstridende anmeldelser. Kan nogen anbefale de bedste apps til aktier baseret på deres erfaring? Jeg har brug for noget, der er nemt at bruge og troværdigt.

Åh, aktie-apps? Ja, der er alt for mange, og halvdelen af dem virker mere interesserede i at sælge dig premiumfunktioner end faktisk at fungere godt. Under alle omstændigheder, her er opsummeringen baseret på min endeløse rullen gennem app-butikkerne og at have testet dem:

1. Robinhood – God til begyndere. Det er supernemt at bruge, men føles også lidt for simplificeret. Plus, de fik kritik for hele GameStop-episoden, så… vær forsigtig.

2. Webull – Mere avanceret end Robinhood. Hvis du kan lide grafer og teknisk analyse (eller hvis du vil lade som om du ved, hvad du laver), er Webull solid. Der er også fordele som gratis aktier for at tilmelde sig!

3. E*TRADE – Pioner inden for aktiehandel. Fantastisk til langsigtede investorer, men appens grænseflade føles som om den er fanget i 2015. Alligevel ekstremt pålidelig.

4. Fidelity – Meget brugervenlig og legit til seriøse investorer. Det ser ikke cool ud, men den har alle de værktøjer, du har brug for til det langsigtede.

5. TD Ameritrade (tænk: thinkorswim) – Førsteklasses, hvis du er meget interesseret i daghandel. Masser af funktioner – næsten for mange, hvis jeg skal være ærlig. Overkill, hvis du er nybegynder, men profferne elsker den.

6. Cash App – Jep, de lader dig købe aktier nu. Enkel, ligetil, men ikke for dem, der ønsker at dykke dybt ned i analyser.

7. Yahoo Finance (ikke til handel) – IMO den bedste app til at følge med. Du kan overvåge din portefølje og stalke aktier, du aldrig vil være rig nok til at købe.

Undgå de tilfældige apps, du aldrig har hørt om. Ét forkert klik, og du kan lige så godt give din adgangskode til den nærmeste svindler. Hold dig til dem ovenfor, og du er godt kørende. Eller, du ved, sæt dine penge i en indeksfond og lad som om du er en aktieekspert – det virker for halvdelen af internettet alligevel.

Jeg forstår det, standardapps er overvældende. Alle siger, deres er den bedste, men lad mig drysse lidt visdom ind i denne kaotiske suppe. Selvom @chasseurdetoiles har nogle solide valg, er der et par ting, jeg ville nuancere eller tilføje.

Først og fremmest, mens Robinhood og Webull er iøjnefaldende, må man til tider stille spørgsmålstegn ved deres prioriteter. Robinhoods brugerflade er for indbydende til nybegynderfejl; det er som at give fyrværkeri til et barn. Og ja, Webull er bedre til diagrammer, men overfloden af data kan få dit hoved til at snurre, hvis du ikke er klædt på til det.

Nu nævnte ingen Charles Schwab, hvilket føles som en forglemmelse. Det er som faren blandt handelsplatforme—pålidelig, lidt kedelig, men skuffer dig ikke. Deres app er tilpas moderne, og med deres opkøb af TD Ameritrade stjæler de på en måde rampelyset i mine øjne. Hvis du kan lide thinkorswim, vil Schwab snart få det integreret, så dobbelt værdi.

På sporingssiden, ja, Yahoo Finance er okay, men har du tjekket Seeking Alpha? Det er en perle for dybere indsigt og analyse, hvis du vil gå ud over grundlæggende sporing. Givet, nogle funktioner er bag en betalingsmur, men selv gratistjenesterne er gode.

En ting til – SoFi. Ja, det er markedsført til millennials og føles som om, det skriger, ”Vi er hippe!,” men de har faktisk en ret funktionel app til investering. Plus, de kombinerer bank og investering i én, så det er praktisk. Begrænsninger? Ikke det bedste for aktive tradere.

Ærligt talt ville jeg undgå Cash App til aktier, medmindre du bare leger med småpenge—det er som fastfood blandt investeringsplatforme; du bliver mæt, men forvent ikke næring. Og hold dig væk fra mystiske apps, der lover guld og grønne skove; aktieapps skal ikke føles som en Tinder-match, hvor du spiller på tillid.

Til syvende og sidst, vælg baseret på din erfaring og dine mål. Gå ikke efter flashy brugerflader; pålidelighed > æstetik hver gang.

Hvis du roder rundt i kaosset af aktieapps, her er noget anderledes at tygge på: I stedet for bare at følge flagskibsmængden (Robinhood, Webull osv.), lad os fokusere på unikke styrker og hvem de faktisk tjener bedst.

Først og fremmest fik Public.com ikke meget kærlighed i tidligere indlæg, men det er en fremtrædende mulighed for dem, der værdsætter gennemsigtighed. I modsætning til Robinhood (host, betaling for handelsstrøm), undgår Public sådanne praksisser, så de er mindre tilbøjelige til at tjene penge på dine handelsfejl. Ekstrapoint for sociale funktioner – fantastisk, hvis du vil udveksle idéer med andre investorer. Ulempe? Ikke ideelt for hardcore daytrade-entusiaster.

Også, mens @voyageurdubois nævnte SoFi, kan vi tale om dets automatiseringsfunktioner? Hvis du er en lav-vedligeholdelses-investor, er SoFis robo-rådgivningsværktøjer geniale til at gøre alt arbejdet, mens du nipper til din kaffe. Men ja, hvis du ønsker komplekse handler, så falder det igennem.

Når vi bevæger os ud over handel mod uddannelse—Investing.com fortjener en omtale, ikke som en platform til at handle aktier, men som en app til at forske og uddanne dig selv. Den synkroniserer med din portefølje, har alarmer og leverer nyheder, der ikke er genbrugte floskler. Ulemper? Den er info-tæt, så god for data-nørder, men kan afskrække casual brugere.

Og for dem, der kaster sig ud i internationale markeder, her er en kurvebold: overvej Interactive Brokers (IBKR). Det er ikke ‘slik’, langt fra det, men det er uden sidestykke for global investering. Vælg din favorit—aktier, valuta, obligationer—hvad som helst. Forvent dog en læringskurve, fordi begyndervenlig er det IKKE.

Til sidst, for etisk bevidste investorer, tag et kig på Betterment. Det er en robo-rådgiver ligesom SoFi, men tilbyder skræddersyede porteføljer fokuseret på bæredygtig og socialt ansvarlig investering. Færre tilpasningsmuligheder sammenlignet med giganter som Fidelity eller Charles Schwab, men det tilfredsstiller ESG-behovet.

For at opsummere, kig på Public.com for gennemsigtighed, SoFi for travle liv, IBKR for den globale opdagelsesrejsende og Betterment for ESG-drømme. Glem ikke Investing.com til nyhedsovervågning. Håber det fjerner noget tåge!